Retro sulky =)

Läser på många sidor bl a på familjeliv att många barnfamiljer har en uppsjö av olika vagnar till deras barn..... Nya dyra så kallade trendiga vagnar ska de tydligen vara med.... Jag fattar liksom inte riktigt vitsen med detta ?!?!
När jag väntade Max så köpte vi en Brio Nova 2005. Det är en sittvagn med ställbar rygg så man kan ha den i fullt liggläge och vi valde en mjuklift till den. Har varit kanonbra till både Max som föddes i slutet av april 2005 och till Milo som föddes i slutet av februari 2009. Sen fick jag en sulky från 70 talet. Denna sulky ser ungefär ut som den på bilden nedan...det enda som skiljer är att vår är det grönt och blått tyg på och en trådkorg under =) Var väldigt nöjd med denna speciellt för att den är mycket mindre och smidigare än brio´n. Visst...den är inte ny å så å den knarrar en hel del men vem sjutton bryr sig om det ??? Inte vi och inte våra gossar =) Har inte alls lust att lägga massa pengar på olika vagnar/sulkys =)
Här kommer bilden.....


Vad tycker ni andra om detta ?=)

Kommentarer
Postat av: jennie högberg

Har också haft samma vagnar till barnen, både liggvagnen och tre hjulingen har Max o Zac haft.. sen köpte vi en enklar sulky till Zac. Men om den är trendig vet jag inte, men det var enda altrnativet då den går att fälla ihop i en väska som blir 30cm, vilket är ett måste när vi åker till sthlm bla.



Men visst finns de de som köper massor med nya vagnar hela tiden. Har man inget bättre att lägga pengar på så.. deras problem ;)

2010-01-27 @ 07:17:30
URL: http://penniscrap.blogg.se/
Postat av: Linda

Vi har också en gammal hederlig Brio...den har gått i arv så Lillebror är sjätte barnet som åker i den :)

(Björn tycker dock att det snart är dags att han får slakta den och göra lådbil, hihi).



Vi har haft samma Teutonia till alla tre. Trehjulingen köpte vi när Lotus var strax över året. Björn behövde en vagn som han kunde köra, då han precis varit med i bilolyckan (och fick ännu ondare av att köra den "tunga" teutonian).



Trehjulingen är verkligen min favorit! Älskar den! Snart fyra år är vagnen och den används varje dag!!! Bästa vagnen! (fast jag tokgillar teutonian också).

2010-01-27 @ 17:57:59
URL: http://citronlimespyssel.blogspot.com
Postat av: Jenny

Som första vagn till Lovisa hade vi min vagn från 1972 - vilka kommentarer jag fick på den!!! Folk kom fram i byn o sa att den var fin! Enda nackdelen - den var otroligt tung. Kunde ej använda den Loke för jag behövde en tvillingvagn men vet ni - min vagn står i källaren och till mina framtida barnbarn. Kan nog behöva en renovering då för den kommer ju säkert att vara minst 60 år gammal då!

Jag gillar starkt färgkombinationen på din sulky!

2010-01-31 @ 08:36:49
URL: http://www.jenjen.se
Postat av: Elin

Hej!



Hittade hit för att jag letar efter en liknande vagn, så jag tänkte chansa och fråga om du vill sälja den? :) den var verkligen jättefin!

2011-08-02 @ 21:04:27
URL: http://nook.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0