Utmattad ?!?

Är du utbränd?
Svarar du ja på de flesta av frågorna kan du vara utbränd. Svarar du ja på flera av dem ska du söka hjälp hos företagsläkare eller din vanliga doktor. Svarar du ja på några kan du fundera över vad du själv kan ändra i ditt liv.

* Har du svårt att minnas namn, datum och ärenden?
* Har du svårt att minnas saker som är viktiga i jobbet?
* Har du svårt att koncentrera dig på en längre text?
* Har du svårt att göra flera saker samtidigt?
* Är du överkänslig för ljud eller ljus? JA ibland
* Har du svårt att somna? JA  på kvällen utan sömntabletterna
* Vaknar du tidigt och har svårt att somna om?
* Är du alltid trött?
* Känns det som om dina batterier är tömda?JA vissa dagar känns det som jag vibrerar innombords hela jag.
* Är du infektionskänslig? JA
* Har du ojämnt humör? JA
* Är du lättrörd känslomässigt? JA
* Känner du dig ofta arg eller irriterad? JA
* Har du svårt att kontrollera dina känslor? Ibland men har blivit bättre...
* Är du ofta ledsen? Vissa dagar JA

Ja jag vill ju så gärna få en ändring på detta till det bättre men det får ta den tid de tar...suck...
Har ytterligare samlat med kommunhälsan inbokade nu i december.

Finns det ngn som läser detta som känner igen sig i det jag beskriver ? Skriv gärna en rad...


Kommentarer
Postat av: Linnea Henriksson

Jag känner igen mig och är där själv. Känns fördjävligt ena minuten och lite lätt hoppfullt den andra.... Ångesten och paniken river i bröstet och rätt vad det är så är jag lugn igen. Jag har varit här förut så jag vet också att det tar tid innan det blir bättre. Det är det svåra, för oftast så är vi som drabbas högpresterande och har i det här läget inte tålamodet att vänta. Jag upplever också att jag inte kommer tillbaka till 100% igen, men å andra sidan kanske mina 100% är betydligt mer än vad som är hälsosamt. Ha tålamod, våga prata om det och bli ordentligt förbannad! Det hjälper=). Var snäll mot dig själv och sätt upp lagom höga mål. Med tid, förståelse och mycket djupandning så kommer det att lätta! Kram på dig// Linnéa

2010-12-03 @ 08:50:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0