Funderingar....

Ibland poppar såna funderingar upp i mitt huvud...t.ex denna om att man "ska" gå på massa aktiviteter med sin lille bebis när man är mammaledig. Med Max gick vi på sång i kyrkan (sån grupp med mammor och deras bebisar) en gång i veckan och det tyckte jag räckte gott å väl =).
Nu när vi fått Milo med så känner jag inte alls detta behovet. Tycker det gott å väl räcker att lämna Max på förskolan och sen hem med Milo och bara VARA ! Kanske kan va skoj nån gång IBLAND att åka på ngn sångstund men oftast så har jag fullt upp med att få vardagenatt gå ihop ändå men lämning/hämtning på förskolan och fixa lunch och mellanmål på eftermiddagen åt båda gossarna här hemma.

Finns det nån mer än jag som känner såhär eller e det jag som är lat som inte vill fara och flänga runt på en massa aktiviteter den korta stund som jag kan mysa med Milo när Max är på förskolan?
Han är där måndag tom fredag 8,15-11,15 (alltså utan lunch).

Sen när båda gossarna är hemma så leker de tillsammans och har verkligen jätteskoj !! UNDERBART att se !!! =)


Lille solstrålen i familjen hihi ! 
Han har kommit på att det är jätteskoj att öppna och stänga sin garderobsdörr för då gnisslar det så det känns i hela dörren =)

En annan fundering är detta med svininfluensan nu..... en dag när vi som vanligt var på väg in på förskolan så möter vi en annan förälder som utbrister "men vågar du verkligen ha han (Milo) ute bland annat folk nu ? "
"ehhh ja" svarade jag bara.....
Har sagt till på förskolan att får de ngn som har fått influensan så ska de genast ringa till oss för så får Max givetsvis vara hemma. Men rent sådär allmänt ?! Ska man inte kunna vistas ute eller ? Hmmm. Har faktiskt inte tagit ställning om jag ska vaccinera mig och Max ännu...svårt är det för ena stunden så känner jag att jooooo det ska vi nog för det kan ju vara bra att slippa få det och inte behöva vara smittbärare. men sen så andra stunden så näeeee vetesjutton om vi ska ta den ....Alla pratar ju om biverkningar hit och dit.... SVÅRT !!!







Kommentarer
Postat av: jennie högberg

Man HINNER inte gå på alla aktiviteter med andra barnet.. med första had eman ju mkt mer tid till sånt. Zac o jag var aldrg på nån aktivitet, däremot var väl han och jag och fikade och scrappade emd Linda dagligen.. så de fick "träffa" andra bebisar o de tyckte han ju va skoj. Men det är bara o göra precis som man själv vill, tror det är bra vilket man än gör!



O ang spruta.. här vet jag inte heller. Jag har ju vart förkyld i 3 månader nu så jag kommer nog aldirg få ta den,för jag blir ju aldrig frisk. Men blir jag kommer jag nog ta den.. Max vet jag inte om han ska få den.. återstår att se, det är så länge tills han ändå får den, typ februari så då hinenr man se hur sjukdomen utvecklar sig. :)



2009-11-03 @ 17:01:35
URL: http://penniscrap.blogg.se/
Postat av: Jenny

Du låter precis som jag var med Loke, då Lovisa gick på dagis - det är fullt upp med att ta hand om barnen och huset. Så njut de gånger du känner att du har tid o lust att gå iväg, stanna hemma de andra gångerna!



Jag ska vaccinera mina små, jag ska till BVC den 9:e för 3 års kontroll på Loke o jag kommer att peppra dem med frågor, men jag ska ändå vaccinera dem. Jag är fruktansvärt besviken över att vi i Småland inte har fått vaccinet så som dem i Skåne t ex. Kusin Eddie och vänner med barn har redan tagit sprutan o de är ej i riskgrupper, de bor bara andra sidan länsgränsen - det är skillnaden!

2009-11-03 @ 19:25:25
URL: http://www.jenjenwig.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0