Halvåringen !!



Japps idag är vår minsting hela 6 månader gammal !!!
Denna texten har jag hämtat från anteckningarna från när Max var 6 månader gammal:

Vill gärna: Prata högt och mycket när du är på gott humör. Sitta själv på filten på golvet,

Jag kan: sitta själv (med viss beredskap av oss eller kuddar bakom dig) nu sen ca 1 vecka tillbaka
Favoritleksak: Röda saker som man kan få in i munnen.
Jag kallas: maxen, pluttisen, gosen
Äter: Till frukost blir det gröt + 1 skiva vit formfranska med leverpastej på i tärningar, mitt på dagen 1 liten burk matigare puré + lite fruktpuré, välling på eftermiddagen och gröt + välling/ersättning på kvällen. Vaknar du på natten så får du ersättning.
Mitt humör är: uppåt, utom när jag är trött eller hungrig, skrattar mer och mer och nu behövs det inte längre så mycket för att få dig till att skratta.
Är: en såå go kille, glad nästan jämt, har börjat lite att bli lessen när någon annan än mamma och pappa tar i mig, just nu har du inte sovit hela nätter på några dagar. Vi tror det beror på att du är större och behöver mera näring så det ska bli spännande och se hur det blir nu när du börjat få välling.


Nu till Milo =)

Vill gärna: Sitta på filten och leka med sakerna i blåa lådan. Köra gåstolen. är speciellt förtjust i långa snören tex på tröjor..de stoppar du i munnen å man kan se hur du gnager på dom haha.
när du sitter i vårt knä så hoppar du merst hela tiden =)
Jag kan: Sitta helt själv nu sen du var ca 5 månader. Du pratar en massa och mest låter du dadadada...bababab..aooooo och så en del skårrande skriiik =)
Favoritleksak: Alla långa snören och saker du kan hålla i och banka så det pangar högt =)
Jag kallas: Milo, skrutt, godingen Milo pilo (max som rimmar).
Äter: På morgonen ibland ersättning (om du vaknar väldigt tidigt)
Till frukost får du gröt och vatten att dricka, mellanmål på förmiddagen fruktmos och ibland ersättning om du verkar väldigt hungrig. Lunch vid ca 12 tiden en burk matpure + vatten att dricka.
Till mellanmålet på eftermiddagen brukar du få fruktpure. till middagen vid ca 17 får du lite gröt och sen innan läggdags välling.
Mitt humör är: Glad för det mesta, kan bli väääldigt arg om du är hungrig och inte får mat direkt =)
ganska högljudd kan du bli ibland och gör max något du inte gillar så låter det som att du skäller på han hahaha.






Kommentarer
Postat av: monica

Vad han växer! Kul att dokumentera och ha sparat i framtiden!

2009-08-22 @ 19:27:40
URL: http://leamon.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vad fint med jämförelsen - underbart att se hur stor han börjar att bli, Max får passa sig framöver, det blir hård konkurrens om vissa leksaker kan jag tänka mig.



Kram

Jenny

2009-08-22 @ 20:16:07
URL: http://www.jenjenwig.wordpress.com
Postat av: jennie högberg

Så söt :)

2009-08-24 @ 07:35:47
URL: http://penniscrap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0