Beviljat!!!!

Japps..idag hade det kommit ett brev från försäkringskassan. jag har blivit beviljad 1/4 dels havandeskapspenning från den 1 januari tom den 10 februari (har beräknad förlossning den 22 februari). Blev såklart lättad och glad men hade nog hoppats på mer..... jobbar ju heltid och dtta innebär att efter årsskiftet kommer jag troligen att jobba 80% istället för 100% som jag gör nu.
brukar ju promenera 30 min på min rast nästan varje dag men nu de sista veckorna har det börjat göra sååå ont under magen (typ i bäckenet), så den sista halvan av promenaden måste jag ta korta korta steg och gå sakta för att komma framåt. Sen resten av dagen på jobbet går jag väldigt sakta och  det e bara jobbigt.
Ska till min bm nu på måndag på en vanlig koll (v 28 nu). Ska höra med henne om vad hon har för tips å ge mig.

Annars e de bara bra :-)

En bild från min dagliga promenad vid helgevärma i växjö =)
denna dagen var det sååå härligt väder och jag bara njööööt !!

Max han babblar mest hela tiden nu =)
Häromdagen nä rjag sa ngt han inte höll med mig om så blev svaret från han
" nej mamma de e dumheter de där"
hahahahaha !!!! Jag undrar jag vem han har hört säga så ?!?! *tralalalaaaaaa*
Idag va han å pappa U inne till v-ö lite å på toys´r´us fick max ett litet  flygplan (för han varit duktig och bajsat i toan flera ggr). Sen pratade jag i telefon med han och frågade då vart han och pappa handlade flygplanet. Svaret blev:
" på ICA...nejjj  på GEKÅS !! " hahaha undrar vem som har pratat om att handla på gekås :-) !!!

Nej nu e de snart sovadax..imorgon blire skogsknyttarna på fm. och sen bara fixa hemma. sååå skönt att inte ha massa "måsten".
Tjingeling !!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0