Nytt år nya tag !!

Japps som rubriken så e de ny dags å ta i med hårdhandskarna....
Tänkte skriva här mest som peppning för min egen del och nu ska jag banne mig INTE slippa undan hehe.

Väger nu 80,5 kg.....Längd 171 cm
Nytt mål 70 kg
Datum 30/6-08

delmål...
76 kg den 27/4-08 (sonens födelsedag).....belöning  nya jenas + snygg topp till dom
72 kg  midsommarafton 08.....belöning snygg midsommarklänning och skor till den

Jag fick en efterlängtad motionscykel av maken i julklapp (ja ..jag hade önskat mig den hehe).
Jag ska cykla 1 timma 3 gånger/vecka + att jag ska promenera i rask takt varje dag på min haltimmes rast på jobbet.

Dagens motion 1/1-08
Cykling 60 min.   510 kcal   22,3 km.   

Visst va de urjobbigt att cykla och svetten rann men ojoj va gott det e nu när jag sitter här nyduschad :-D

Kommentarer
Postat av: Nenne

Du är nog inte ensam om nya tag!
Ska bli spännande att köra pass nu! Det brukar alltid vara fullt dom första veckorna iaf! Sen vet jag inte vad som händer... ;-)

Glöm inte äta! Vanligaste felet tjejer gör är att sluta äta. Mellanmål innan varje pass. Alltid nåt i magen innan minsta promenix. Får massor av frågor om sånt på mina Start-pass.
Men jag är säker på att du lyckas, du verkar ha bestämt dig (som Emma säger i Lätta-reklamen)

/J

2008-01-03 @ 14:07:21
Postat av: Lina

Tack för dina kommentar i min blogg! Blir alltid så glad :)
Jepp, stämmer bra att jag oxå har en motionscykel här hemma. Vi köpte den tidigt i våras när det var som mest halka ute o jag inte vågade ut och promenera.
I våras använde jag den så gott som varje dag, 1 h i taget. Jag sitter alltid o cyklar framför något tvprogram.
Nu i höst har jag inte riktigt lika mycket tid om kvällarna, måste ju jobba lite oxå. Men jag cyklar nog 2-3 ggr vecka (resten av veckan promenerar eller simmar jag.
Tänk på att försöka cykla lite olika, dvs med olika intensitet och motstånd, variera dina 60 min så får du bättre effekt på träningen. Kroppen vänjer sig snabbt.
lycka till!
(kan säga att vi har ungefär samma mål att nå :) )

2008-01-03 @ 23:18:40
URL: http://ltannerfalk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0