Tacksamhet...

Jag är tacksam...

för att jag måste städa efter en fest -
 det betyder att jag har vänner.

för skatterna jag betalar -
det betyder att jag har ett jobb.

för att kläderna är lite trånga -
det betyder att jag har mat på bordet.

för att gräsmattan behöver klippas, fönstren
tvättas och hängrännorna rensas -
det innebär att jag har ett eget hem.

för skuggan som bevakar mitt arbete -
det betyder att jag är ute i solen.

för alla klagomål på politiker -
det betyder att vi har yttrandefrihet.

för att parkeringsplatsen är längst bort -
det betyder att jag har råd att ha en bil.

min höga elräkning -
det betyder att jag har det varmt.

för kvinnan brevid mig som sjunger falskt -
det betyder att jag kan höra.

för tvätthögen på bordet -
det betyder att jag har kläder att ta på mig.

för trötthet och värkande muskler
i slutet av dagen -
det innebär att jag har kunnat arbeta hårt.

för väckarklockan som ringer på morgonen -
det innebär att jag får leva en dag till !!!!

image139

En bild på vår framsida med den nyinköpte blomman. En fin bollkrysantemum ( stavas?)

56631-138

Ett kort jag gjorde till min lillasyster som köpt sitt första hus !!

I morgon firar min man och jag 1 månad som gifta hehehe !

Tjing från Lyckliga Lotta *ler*


Kommentarer
Postat av: Camilla Ivarsson

Det var en fin vers du skrivit och det gäller att tänka positivt! Är det redan 1 månad sedan ni gifte er. Ja nu har du varit Fru Pettersson i 1 månad. GRATTIS!!! Tjusig blomma du ställt vid trappan. Väldigt välkomnande. Kramisar

2007-09-03 @ 21:41:48
URL: http://millai.blogg.se
Postat av: Gunilla

Äntligen uppdaterat. Det här är en blogg jag gillar.
snyggt boll-x.
Tjing från Guggu!

2007-09-04 @ 08:08:58
Postat av: Camilla

Hejsan! Kikar tillbaka då du satt avtryck hos mig. Kul! Och att du bott här... och nu bor i Alvesta där jag är uppvuxen. Så det kan bli. Sedan verkar det som om vi har jämnåriga söner dessutom. :) Kul sida. Duktig du är på scrapping. Tycker sådant är görkul, men har absolut ingen tid till. :( Ha de! /Camilla

2007-09-06 @ 21:52:52
URL: http://www.rallarringen.se/camilla
Postat av: Lena

Hej på dig Smurfan!
Hoppas du uppdaterar snart-vi är rätt många som tycker du har en mysig värld att få titta in i.
Kram lena med flera

2007-09-10 @ 11:26:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0