Äppleblom =)

Sååå fina blommor det är på äppelträden just nu !
Innan vi köpte hus och andra förundrades över sina blommande äppelträd..ja då va det svårt att fatta tycker jag. Men nu..... ujuj jag tycker de små ljusrosa blommorna är så vackra *ler*
Men iofs så förundras jag över det mesta som kommer upp ur jorden i trädgården hihihi... Har köpt lite fröpåsar som ska planderas ut inom kort och en del av dom ska planteras i drivhus på altanen.
Detta har jag köpt :
* Flärilskrasse ( ätbara blommor hehe)
* Blåklint (  har alltid gillat dessa blommor)
* Sommardahlia ( ska jag äntligen lyckas? )
* Lavendel ( kan inte motstå doften)
* Citronmeliss ( gott och fint att dekorera tex glassrätter med)
* Basilika ( god krydda)

Slutligen en kvällstagen bild på vårt största äppelträd (tack grannen L för att du beskar det så bra)
56631-90

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vilken härlig bild på äppelträdet ert. Jag ser fram emot dina planteringar, både att få se dom och dofta på dom. Kramar

2007-05-10 @ 22:07:43
URL: http://millai.blogg.se
Postat av: Hanna Johansson

Ja, visst är det underbart med alla blommor på träden nu... Lycka till med alla fröer du köpt!
Kram Hanna

2007-05-14 @ 20:08:34
URL: http://pysselhanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0