Sjuklingen

Jahopp... jag lämnade max igårpå morronen 7,45..kl 9 ringde de till mitt jobb..han är hängig och vi tempade han och den stannade på 37,8 och näsan bara rinner så vi tänkte att det va bäst att ringa dig.
Å sambon hemma å sover (jobbar natten) så jag körde å hämtade hem han *stackars liten*.
Sen fick han fått  lite yoghurt och vatten (han älskar vatten) och alvedon å sen  sov han 10,30-14.
Jag sa till personalen att jag tycker det va sååå bra att de ringde för inte ska han behöva vara på dagis i det tillståndet , men jag tycker det är såå svårt å veta på morgonen hurvida men ska lämna eller ej. På morgonen tyckte jag iofs han var lite gnälligare än vanligt men ingen feber...

Sen åt han middag med oss som vanligt på em och i natt har han "skällt" en massa (känner igen det tydligt från när han var ca 4 månader och hade falsk krupp) :-(

Så i morse när han vaknade och bara var ledsen och hade jätteont när han hostade då ringde jag till barnakuten ! Det tyckte vi skulle komma in och så gjorde vi. Max fick alvedon hemma innan han och jag åkte in.
Där fick vi vänta i ca 1,5 timma tills ngn läkare kom å kikade på han. Hon sa precis som jag detta är med all sannolikhet falsk krupp. Men hon kollade i öronen och halsen också för att vara på den säkra sidan.
Maxen fick lite god hallonglass där åsså Och det mumsade han i sig =) Bäst å passa på när det bjuds juh hihhihhihi !!!
Han lekte en massa under tiden vi väntade med. Det var troligen alvedonen som piggade upp han då.

Nu är vi hemma igen och har hämtat ut medicin som vidgar luftrören som han fått nu. Nu sover han snart. STACKARS LILLE MAXEN !!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0