Loppis !!!!

Idag har vi varit på loppis !!
Har ju sedan vi flyttade in i huset velat besöka loppmarknaden utanför Moheda. Östregård heter den visst om jag inte minns fel nu...
Idag åkte vi dit och OJOJOJ vad mycket folk det var som också, precis som oss,tänkt att idag va en bra dag för loppisbesök !!
Uffe gav upp vagnkörandet rätt snabbt och bar runt på Maxen istället i värmen. Jag köade för att komma in i ladan där "gottigheterna" fanns *ler* . Det blev en å annan fin kaffekopp som jag ska gjuta ljus i när höstmörkret faller, samt ett pannkaksfat i rostfritt. Sen hittade jag ju det som jag helst ville ha..... kakformar i veckad plåt (nån som fattar vad jag menar nu tro ?). Dom ska jag också gjuta ljus i tror jag =)

Efter det åkte vi hem och var ute på tomten...Max sprang runt i gräset, jag och Uffe satt och småpratade brevid lillhuliganen *ler* Det roligaste Maxen gjort idag var nog när Uffe tog fram vattenslangen och Max fick gå runt med den och vattnet påskruvat (lite).  
I kväll  ville maxen IIINTE sova. Vi tror att det va föör ljust i hans rum, för när solen gått ner somnade han på en gång. Här ska handlas träpersienner !!! Men iofs så e de ju snart mörkare ute också..... har sett idag att rönnbären har blitt mycket mera oranga ute på baksidan.

Tjingeling !!

Uj glömde ju nästan ..... I morgon åker jag till Tjärrö (tror det stavas så) i Karlskrona skärgård. Ska på uppstart /planering med nya jobbet. Kommer hem igen på tisdag kväll. Så i morgon kväll njuter jag av 4 rätters middag. MUMS !!!!!

Herrå !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0