KÄNSLIGA läsare varnas.....

Idag har jag varit till käkkirurgen och opererat bort en visdomstand * tack å lov för bedövning*
Började med att jag fick 6 bedövningssprutor, av dom blev jag helt skakig....
Sen in å lägga mig på britsen å få ett stooort grönt skynke över hela mig (med hål för munnen bara) eftersom det va en stark lampa ovanför.
Jag sa till läkarna lite skämtsamt att "detta kan man ju jämföra med att ligga på en solig strand" hahahahahaha !!
Sen började han karva å borra å dra å slita i tand och tandkött. Men det känes inget och jag tänkte " tack å lov för bedövning".
Efter ca 10 minuter så va tanden ute och efterarbetet klart !!! SÅJA !! Nu va det bara å hämta staaaarka värktabletter på apoteket.
Läkaren lade även in en ihoprullad kompress på där han hade sytt och sa att jag kunde ta bort den efter ca 30 min. Jo PYTTSAN !!!! Smarta jag (not) tog bort den i bilen utanför Max dagis och det blev genast ett blodbad i munnen igen...
In med en ny kompress och in på dagis för att hämta sonen...fick låna deras toa ( bli av med lite blod i munnen).
Sen uppstod ett problem..jag får inte lyfta ngt ... hmmm en snäll personal häljpte mig att klä på sonen och lyfte in honom i bilen TACKAR !!!!!
Sen hem och ringa hem Uffe för att nu tilltog smärtan och ta hand om en son och ha megaont det går bara inte hur mycket man än vill det !!!!!
Uffe och Max va ute i solen och jag tog värktablett (600 mg Ibumetin) + 1 alvedon och sen blev det sängläge för min del.
Efter några timmar sovande och vaket blandat så kommer Max in och klappar mig lite lätt på kinden och vill säga godnatt *LOVE* och nu sitter jag här tyst som en mussla, pratar jag det minsta blir det blodsmak i munnen USCH !!!

Jahopp det va min dag idag det !

Kommentarer
Postat av: Anne

Aj din stackare.
Det där lät inge vidare kul, hoppas att det går over snart.

2007-03-13 @ 20:10:52
Postat av: Erica

ugh....det ä inge vidare men gött å bli av med dem.

2007-03-13 @ 21:28:10
Postat av: Camilla

Jag hoppas verkligen att du känner dig bättre imorgon och slipper den värsta smärtan och blodsmaken. Skönt att det är gjort men jag förstår att du inte gillar att ha det som du har det nu. Så gulligt av Max att klappa mamma godnatt =)Kramar

2007-03-13 @ 23:05:56
Postat av: Anna

jag vet hur det känns, ingen höjdare, jag drog ut två tänder i höstas... uschanemej! Krya på dig

2007-03-14 @ 07:23:04
URL: http://smsanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0