Historian om den utdragna tanden...

...ja nu fortsätter den.....
Jag började ju jobba igen i måndags och åt då även de sista tabletterna av det starka pencillinet.
Har fortfarande megaont i huvudet när inte den starka ibmetinen verkar... men när den verkar så mår jag prima =)

Tänkte som så att jag måste ju börja minska på värktabletterna så på onsdagen åt jag bara vanlig alvedon...detta resulterade i en huvudvärk och frossa jag aldrig upplevt innan. Vi hade personalmöte på kvällen och där satt  jag i tröja + tjock fleeze tröja, och ville helst bara blunda (skallebank).
Under dagen hade det även börjat värka till i käken igen och den dåliga smaken hade kommit tillbaka.
När jag kom hem ringde jag till sjukvårdsupplysningen och hon tyckte att jag skulle ringa käkkirurgen i morgon direkt när de öppnade, enligt henne lät det som att infektionen inte läkt ut ordentligt.

Fick en tid på kk på eftermiddagen idag och han kollade i munnen och sa.... - ja detta är inte så vanligt men det händer ibland. Det hade inte läkt ihop ordentligt utan var fortfarande ett hål rakt ner till benet där de dragit ut tanden !!!!!!!  Så han tog en liiiiten slags tygremsa som han dränkte i ngt medel som skulle ta bort smärtan, och tryckte sedan ner den i hålet !!! AJAJAJ !!!! Ett tag trodde jag att jag skulle svimma där jag låg... Sen ska jag äta en kur till med det starka pencillinet och tillbaka på en del återbesök för att se så allt blir ok igen.

Jahoppp det va de !!!  Det smakar såååååååååå illa i munnen av det där medlet med TVIIIII !!!


Kommentarer
Postat av: Hanna Johansson

Din stackare, inte kul... hoppas det läker nu. Riktigt otäckt med ett hål rakt ner... Tänker på dig och håller tummarna för att det blir bra!

2007-03-29 @ 21:09:52
URL: http://pysselhanna.blogg.se
Postat av: Camilla

Det låter inget vidare och nu hoppas att jag denna lilla tuss du har i munnen har hjälpt och att allt ser bättre ut på måndag. Jag hoppas du får ut den utan problem idag. Kramisar

2007-03-31 @ 08:17:45
URL: http://millai.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0