Utan Max....

...ja det är vi nu... känns grymt tomt men på ett sätt skönt ändå hehe ( förstå mig rätt nu tack ).
Igår startade Max och jag färden mot mormor i värmland kl 07. Resan gick jättebra och han sov ca 1 timma (av 4 som det tog).  När vi kom fram fick mormor en jättekram  ( av oss båda hihihi).
Hon hade gjort lunch och Max tog två små skedar och sen gick han ner från stolen, tog sin tallrik och bar den till diskbänken, gick tillbaka till bordet och sa tack =). Han är så artig så vår lille gosse. Från att ha ätit som en häst så äter han nu väldigt lite...men han har ju att ta av så vi är absolut INTE oroliga de minsta.

Han hade fåt en jättebra sandlåda hos mormor med. Hon hade gjort en egen lite kuperad eftersom hon bor mitt ute i skogen, den bestod av en stor sten och lite stubbar och såklart massa sand =)

När jag skulle köra hem igen så kramades vi (igen) och jag fick massa pussar + slängpussar från Max  *myyyys*

Färden hem gick bra. jag racade lite med en på E4 efter jönköping hehe *härligt* men var grymt trött i ögonen när jag väl kom hem.

Brorsan och hans sambo hade rensat ut lite av mina gamla böcker från när jag var liten och de fick jag med i en kartong hem också. En av böckerna var denna !!!!
56631-124
Som jag funderat var den blev av !!!!
Den var min första receptbok och som ni ser så är den välanvänd hehehehe....
56631-125

Jag gillar den för det är så tydliga instruktioner, vet inte om det syns men den visar  väldigt bildligt hur många mått man ska ta av varje ingrediens.
Denna blir bra att ha när Max blir lite större.
Föressten.... finns det någon som vet om man kan köpa sådana här böcker fortfarande ( vet att det finns dom som heter " vi planterar" och " vi gör godis" med.




Kommentarer
Postat av: Camilla Ivarsson

Så kul att din receptbok kom till rätta. Jag har två liknande men inte så tjocka och jag ska kolla om det står någon adress eller så på dom. Gör det det kanske man kan nå dom och se om det finns att få tag på. Skönt att resan upp och hem gick så bra. Kramisar

2007-07-20 @ 23:36:16
URL: http://millai.blogg.se
Postat av: Anna (Rally)

http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9155226035 Där kan du köpa boken, i något modernare variant!

2007-07-26 @ 12:23:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0