pussel



Nu har Max gått 1 vecka på sin förskola !!!

pussel

Idag hade de välkomstfika för han =)

Det har gått kanonbra hela tiden !!!! I Torsdags var han där med sin pappa (jag va hemma å slappade (läs städade å diskade å lagade mat). Jag var ju tvungen att sms´a Uffe och fråga hur det gick hihii,  då svarad e han att Anki nyss varit inne till han och berättat att Max suttit med i samlingen och när de sjöng en sång om en bil ("barnets namn" har en liten bil,,,,) så satt Max i bilen (plastlåda med papptallrikar till hjul och ratt) och styrde med ratten och såg såååå nöjd ut *ler* Sen hade han gått ut med dom och ute "målade" han med vatten, pensel och hink. Han tog även kontakt med de andra barnen och visade tydligt om han vill enågot eller inte ville något.
I Fredags var jag och Max där och när vi kom dit var de andra redan ute. Anki kom och tog med Max åsså men då blev han helt plötsligt jätteledsen.... ingen synlig orsak alls... men Anki tog upp han i famnen och genast så lutade han sitt huvud mot hennes axel  ;-) Nog är han trygg där alltid =)

Det visade sig att han har en hörntand i nederkäken som e på G att komma upp och det är därför som han helt plötsligt blir jätteledsen..... *stackaren*

I morgon ska vi lämna han vid 9 och sen åka hem och komma tillbaka och hämta han efter de ätit lunch =)
kommer kännas grymt konstigt att bara vara hemma jag och Uffe utan Maxen........men vi har nog att göra ändå tex  ute på baksidan behövs det rensas.....

Nu på kvällen har jag bakat 45 st muffin smed röda vinbär MUMS !!!!
En granne vi har (äldre tant) erbjöd mig att plocka av hennes röda vinbär *snällt* och då tänkte jag att det kunde ju vara trevligt för henne att få ta del av sina egna bär ändå liksom =) Så i morgon går jag in med en påse vinbärsmufins till henne !!!

Nu är klockan 22,55  GÄSP
Har precis mumsat i mig några varma mackor...inte såå nyttigt men va fasen !!! Den 1a September börjar mitt nya liv igen hihihih !!!!

Godnatt !






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0