Dagis !!

Igår började Max inskolning på dagiset =) Vi kom dit och han stod lite med oss till en början, sen gick han lite försiktigt runt och kollade in alla sakerna. Hans inskolningsfröken var jättemysig och han knöt an till henne med tyckte vi *skönt* Hon fick lite bilar av honom och de gick in i ett annat rum och lekte med en "kulbana"  När en tjej där visade han en bebisdocka så ryggade han tillbaka och den gillade han INTE !!

Idag var vi åsså där på dagiset och det var ungefär samma som igår =) Vi var med på samlingen och de sjöng lite sånger. Han gillade bäst (tror vi) Bä bä vita lamm med rullirull (moderniserad version av orginalet). Den sjöng vi här hemma sen och när jag gjode Yeeeeaaa  Yeeeaaa och sträckte upp mina händer ja då bara vrålade han av skratt och sa   eaaaaaa eaaaa han med hihhihihihihi !!!
Sen följde vi med de andra barnen ut på gården och där satt han och grävde i sanden, gungade gungbräda och blev skjutsad av "sin" fröken på en trehjuling.


Han är en liten funderare vår lille Max =) Det går bra när det är han som får ta första kontakten och kolla lite på det nya först innan han tar för sig. Kommer någon annan "ny" för nära han eller tilltalar han, ja då blir han lite ledsen och vill till oss.

Men jag känner igen detta som mamma för precis sån e jag åsså (nu som vuxen) NÄSTAN =) Kommer jag till många som jag inte känner så är jag inte den som rusar in och börjar leva runt med en gång, jag tar det försiktigt och känner av stämningen innan jag känner mig "hemma".

Tjingeling !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0